Ülesanne 2


Ülesandes tuleb joonestada kaks sarnast mudelit,

mille loomisel õpib kasutama järgmiseid uusi funktsioone:

·        Thin Wall – õhukeseseinalised detailid;

·        Lip – ääriku konstrueerimine.

Mudel 1                                                                                                   

PROTRUSION

1.         Avada uus detailide keskkond New .

2.         Klikkida Protrusion  ja valida x-z tasapind.

Süsteem avab x-z tasapinna.

3.         Joonestada nelinurk alustades nullpunktist.

4.         Nelinurgale lisada mõõdud (vt Joonis 2. 1), kasutades käsku SmartDimension .

Joonis 2. 1

5.         Finish .

6.         Ribale ‘Ribbon’ sisestada Distance aknasse 60mm (vt Joonis 2. 2), klikkida <ENTER> klahvi ja näidata suund kuhu poole kasvatada. (Antud juhul ei ole suund oluline.)

Joonis 2. 2

7.         Finish . Valmis nelinurkne karp (vt Joonis 2. 3)

Joonis 2. 3

ROUND

Algusesse

8.         Klikkida Visible and Hidden Edges  nupul, mis asub ribal ‘Main’.

Visible and Hidden Edges toob esile kõik mudeli jooned, et oleks kergem vajaminevaid servi märgistada.

9.         Valida käsk Round  ja märgistada ära neli joont, nagu näidatud (vt Joonis 2. 4):


Joonis 2. 4

10.     Ribale ‘Ribbon’ sisestada raadius 10 (vt Joonis 2. 5), Accept  ja seejärel Preview .

Joonis 2. 5

11.     Finish . Nelinurga servad on kumerdatud (vt Joonis 2. 6).

Joonis 2. 6

THIN WALL

Algusesse

Thin-Wall ehk õhukeseseinalised elemendid konstrueeritakse kehast sisemuse eemaldamise teel. Õhukeseseinalised elemendid võib konstrueerida avatud külgedega või ilma. Seinad võib teha kõik ühe paksusega või kasutada erinevaid paksusi erinevates seintes.

12.     Klikkida nupul Shaded with Visible Edges .

13.     Valida Thin Wall .

14.     Sisestada Common thickness: 4mm, jälgida, et alla oleks vajutatud Offset Inside nupp (vt Joonis 2. 7) ja <ENTER>.

Joonis 2. 7

15.     Märgistada ära detaili eestvaade (vt Joonis 2. 8), Accept  ja seejärel Preview .

Joonis 2. 8

16.     Finish . Karp on seest tühi ja seina paksus on 4mm (vt Joonis 2. 9)

Joonis 2. 9

LIP

Algusesse

Lip – võimaldab luua detailile ääriku materjali lisades või eemaldades.

17.     Valida Zoom Area  ja suurendada detaili nurka (vt Joonis 2. 10). Vajutada <ESC> nuppu klaviatuuril või hiire paremat nuppu, et Zoom käsust väljuda.

Joonis 2. 10

18.     Valida käsk Lip .

19.     Märgistada ära käsuga Thin Wall tekitatud serv (vt Joonis 2. 11) ja Accept .

Joonis 2. 11

20.     Ribale ‘Ribbon’ sisestada Width: 2mm ja Height: 30mm, <ENTER> ja näidata suund kuhu Lip tekitada (vt Joonis 2. 12).

Joonis 2. 12

21.     Finish . Tekitati Lip 2mm laiusega ja 30mm pikkusega (vt Joonis 2. 13).

22.     Klikkida nupul Fit .

Joonis 2. 13

23.     Salvestada detail nimega Karp1.par

Mudel 2

Algusesse

PROTRUSION

24.     Avada uus detailide keskkond New .

25.     Klikkida käsul Protrusion  ja valida x-z plane.

Süsteem avab x-z tasapinna.

26.     Joonestada nelinurk alustades nullpunktist.

27.     Valida SmartDimension ja kanda peale vajalikud mõõdud 120mm x 120mm (vt Joonis 2. 14).

Joonis 2. 14

28.     Finish .

29.     Ribale ‘Ribbon’ sisestada Distance aknasse 50mm (vt Joonis 2. 15), <ENTER> ja näidata suund kuhu poole kasvatada.

Joonis 2. 15

30.     Finish . Valmis uus nelinurkne karp (vt Joonis 2. 16).

Joonis 2. 16

31.     Valida uuesti käsk Protrusion  ja pinnaks eestvaade (vt Joonis 2. 17).

Joonis 2. 17

32.     Joonestada ring ja panna peale mõõdud (vt Joonis 2. 18), kasutades vahemaa mõõtmiseks käsku Distance Between .

Joonis 2. 18

33.     Finish .

34.     Ribale ‘Ribbon’ sisestada Distance aknasse 25mm, <ENTER> ja näidata suund, kuhu poole kasvatada (vt Joonis 2. 19).

Joonis 2. 19

35.     Finish . Valmis silinder (vt Joonis 2. 20).

Joonis 2. 20

CUTOUT

Algusesse

36.     Klikkida käsul Cutout  ja valida pinnaks silindri eest vaade.

37.     Joonestada ring silindri tsentrist ja panna peale mõõt (vt Joonis 2. 21).

Ringi joonestamist alustada hetkel, kui kursori kõrvale ilmub tsentri märk. See tähendab, et kursor asub silindri keskpunktis.

Joonestatud ringi saab silindri tsentrisse panna ka käsuga Concentric . Selleks tuleb valida käsk ja ära märkida nii ring, kui ka silinder.

Joonis 2. 21

38.     Ribalt ‘Ribbon’ valida käsk Through All  ja näidata suund, kuhu poole lõigata (vt Joonis 2. 22).

Joonis 2. 22

39.     Finish . Konstrueeriti ava läbi silindri (vt Joonis 2. 23).

Joonis 2. 23

ROUND

Algusesse

40.     Klikkida nupul Visible and Hidden Edges .

41.    

Valida käsk Round  ja märgistada ära neli joont (vt Joonis 2. 24):

Joonis 2. 24

42.     Ribale ‘Ribbon’ sisestada raadius 10 (vt Joonis 2. 25), Accept  ja seejärel Preview .

Joonis 2. 25

43.     Finish . Karbi servad on nüüd kumerad (vt Joonis 2. 26).

Joonis 2. 26

44.     Klikkida nupul Shaded with Visible Edges .

45.     Valida uuesti käsk Round .

46.     Märgistada ära servad (vt Joonis 2. 27):

Joonis 2. 27

47.     Ribale ‘Ribbon’ sisestada raadius 5, Accept  ja seejärel Preview .

48.     Finish .

49.     Valida uuesti käsk Round .

50.     Ribalt ‘Ribbon’ valida Select alt Face (vt Joonis 2. 28).

Joonis 2. 28

51.     Märgistada ära silindri ots (vt Joonis 2. 29):

Joonis 2. 29

52.     Ribale ‘Ribbon’ sisestada raadius 2, Accept  ja seejärel Preview .

53.     Finish . Kõik karbi kumerused on määratud (vt Joonis 2. 30).

Joonis 2. 30

THIN WALL

Algusesse

54.     Valida Thin Wall .

55.     Sisestada ribale ‘Ribbon Common thickness: 2mm ja samas tuleks tähele panna,, et Offset Inside nupp oleks alla vajutatud ning vajutada <ENTER> klahvi.

56.     Märgistada ära detaili tagantvaade (vt Joonis 2. 31), Accept  ja seejärel Preview .

Joonis 2. 31

57.     Finish . Karbi seina paksus on nüüd 2mm (vt Joonis 2. 32).

Joonis 2. 32

58.     Salvestada detail nimega Karp2.par

Algusesse