Ülesanne 4

Ülesanne õpetab, kuidas kasutada alljärgnevaid uusi funktsioone:

·        Revolved Protrusion – pöördkeha loomist;

·        Circular Pattern – ringikujulist paljundamist.

SKETCH

1.                  Ülesande alustamiseks avada uus detailide keskkond.

2.                  Kasutades käsku Sketch , joonestada x-z tasapinnale eskiis (vt Joonis 4. 1).

Joonis 4. 1

1.                  Finish .


Revolved Protrusion

Algusesse

Revolved Protrusion käsu abil saab konstrueerida pöördkeha, mis luuakse suletud profiili pööramisel ümber telje.

2.                  Valida Revolved Protrusion .

3.                  Ribal ‘Ribbon’ klikkida nupul Select from Sketch  ja valida eelnevalt loodud kujund (vt Joonis 4. 2)

Joonis 4. 2

4.                  Accept  ja näidata pöörlemistelg (vt Joonis 4. 3).

Joonis 4. 3

5.                  Ribale ‘Ribbon’ sisestada Angle lahtrisse 360o või klikkida nupul Revolve 360o  (vt Joonis 4. 4).

Joonis 4. 4

6.                  Finish . Pöördkeha on konstrueeritud (vt Joonis 4. 5).

Joonis 4. 5

Thin-wall

Algusesse

7.                  Valida Thin-Wall .

8.                  Ribale ‘Ribbon’ sisestada Common thickness väärtusega 3mm (vt Joonis 4. 6).

Joonis 4. 6

9.                  Riba ‘Ribbon’ muutub ja programm soovib teada pinda, mille suhtes Thin-Wall tekitada. Märgistada detaili pealtvaade (vt Joonis 4. 7).

Joonis 4. 7

10.              Accept  ja see järel Preview .

11.              Finish . Mudelil on nüüd seinapaksus 3mm (vt Joonis 4. 8)

Joonis 4. 8

Cut out

Algusesse

12.              Valida Cut Out  ja joonestada x-z tasapinnale eskiis (vt Joonis 4. 9).

Joonis 4. 9

13.              Ribalt ‘Ribbon’ valida Through All  ja näidata noole suund (vt Joonis 4. 10)

Joonis 4. 10

14.              Finish . Esimene ava on konstrueeritud (vt Joonis 4. 11)

Joonis 4. 11

pattern

Algusesse

15.              Valida Pattern  ja klikkida eelnevalt loodud aval (vt Joonis 4. 12).

Joonis 4. 12

16.              Accept .

17.              Klikkida pinnal, millel paljundamine tekitada, antud juhul on pinnaks x-z tasapind (vt Joonis 4. 13).

Joonis 4. 13

18.              Joonestada avanenud pinnale (vt Joonis 4. 14) näidatud nelinurk.

Nelinurk määrab ära pinna, kuhu paljundus luuakse.

Joonis 4. 14

19.              Finish  (vt Joonis 4. 15).

Joonis 4. 15

20.              Valida uuesti Pattern  ja märgistada eelnevalt loodud paljundus (vt Joonis 4. 16).

Joonis 4. 16

21.              Accept .

22.              Pinnaks valida detaili põhi (vt Joonis 4. 17).

Joonis 4. 17

23.              Ribal ‘Feature’ klikkida Circular Pattern  ja joonestada ring detaili keskpunktist.

Circular Pattern lubab konstrueerida täisringi või ringiosakujulisi mustreid.

24.              Ribale ‘Ribbon’ sisestada andmed (vt Joonis 4. 18) ja klikkida ekraanil, et näidata, mis suunas paljundus luua. Suund on vajalik, kui paljundus ei ole täisringina.

Joonis 4. 18

25.              Finish . Mudel on edukalt lõpetatud (vt Joonis 4. 19)

Joonis 4. 19

Algusesse