Praktikum nr 9 Graafid - lühim tee Loodan, et Dijkstra algoritm on korralikult läbi mõeldud. Ülesanne Rändamine Eestimaal Programm peab küsima kasutajalt reisi alguspunkti ja lõpp-punkti ning arvuti väljastab tee (kohanimed) koos teepikkusega. Lahendus tuleb teha Dijkstra algoritmi kasutades. Algoritm kasutab ametlikult prioriteetidega järjekorda. Meie oma lahenduses seda ehitama ei hakka. Aga kõik oskavad leida miinimumi - seda tulebki järgmise töödeldava tipu leidmiseks teepikkuste massiivist otsida. Kuidas graafi arvutis hoida: a) programmi töö ajal - naabrusmaatriks + massiiv kohanimedega b) failis mitmekordseks kasutamiseks Vali piirkond Eesti kaardilt (paljundatud Regio atlasest, mis ei ole tegelikult ilus, aga atlas on igivana) ja kirjelda seda graafina. Mis on graafi tipud ja mis on kaared? Esialgses graafis võiks olla ca 20 tippu. Moodusta graaf ja kirjuta andmed faili. Võid teha naabriga koos. Andmed salvesta failidesse soovituslikult niimoodi: - ühes failis on kohtade nimed igaüks ise real. Numbreid kohtade ees ei ole, kuid mõtteliselt on nad nummerdatud alates ühest. - teises failis on seosteinfo. Igal real on kolm täisarvu: seose kaare/serva ühes otsas oleva koha järjekorranumber, teises otsas oleva koha jrk number ja kaugus nende kohtade vahel. Üldiselt on maanteed kahte pidi sõidetavad. Seega kui on serv Tallinnast Keilasse, siis sama moodi on ka Keilast Tallinnasse. Mõlemat seost ei ole vaja faili kirjutada, kuid selle faktiga tuleb arvestada andmeid failist lugedes ja külgnevusmaatriksisse kandes. Külgnevusmaatriksi, massiivide ja faili lugemisega tegelesime eelmisel nädalal. Mingid variandid lahendusest on ka lahenduste kaustas olemas. Võid alustada programmi kirjutamist kohanimesid kasutamata. Kui numbrite abil kõik kenasti töötab, siis lisa kohanimed.