IFI7215.DT Hariduslikud programmeerimiskeeled

EAP: 4
Hindamisviis: arvestus
Õppejõud: Inga Petuhhov
Toimumisaeg: kevadsemester 2024/2025 õppeaastal

Arvestus

Arvestuse saamiseks tuleb esitada tundides antud kodutööd ning grupitööna valmistada ette ja viia oma kursusekaaslastega läbi mingi programmeerimissüsteemi või -keskkonna tutvustus. Võib ka valmistada õppematerjali mõne teise ainetunni toetuseks. Ka seda tuleb oma rühmakaaslastele tutvustada.

Variant 1. Otsige mõni põnev programmeerimisekeskkond ja valmistage ette tutvustav tund. Arvestus seisneb selle tunni läbiviimises kohalolevatele rühmakaaslastele (ja mulle ka). Tutvustustunni pikkus on 35 minutit. Tutvustus ei pea olema 100% digitaalselt ettevalmistatud. Ettevalmistatud võivad olla ka näiteks slaidid, millele tuginedes teemat esitleda ja õpilasi juhendada. Esitluses tuleb ka välja tuua, mida õpetatakse, kellele keskkond sobib jms kokkuvõtvat infot. Klassis viibijad peavad saama kaasa teha. Kindlasti lisage slaididele ka info keskonna asukohast, mis vanusele sobib, millised peaksid olema eelteadmised (nii keskkonna kui konkreetse tunni osas). Kes olid meeskonnas ja milline oli tööjaotus. Jagage slaide (või muul kujul materjali) minuga. Teen selle materjali ka kursuse veebilehe kaudu kättesaadavaks.

Variant 2. Kasutades oma programmeerimsioskuseid, looge õpitarkvara või õppematerjal, mida saaks kasutada suvalise koolitunni mitmekesistamiseks. See ei pea olema seotud ei programmeerimisega ega laiemalt informaatikaga.

Arvestuse ettekannete teemad.

Kodutööd

Igast tunnist jääb teha mõni ülesanne. See on kohustuslik ja eeldus arvestusele pääsemiseks.
Palun saada kodutöö meilile. Lisan kodutöödele tähtajad, mis on reeglina paar päeva enne järgmist tundi. Ja plaanin peale tähtaega kõik saaabunud tööd üle vaadata.
Kui tekib tööga mure, siis väljenda seda kuidagi meili teemareal. Siis vaatan meili kindlasti kiiremini.

Teemad ja tunnimaterjalid

Kuupäevad
Teemad ja materjalid
07.02.25 Tutvus programmeerimise üldiste põhimõtetega. Lahendame lihtsamaid ülesandeid Scratch'i keskkonnas.
Tunni kirjeldus

Tunnis tehtud

Kodutöö, tähtaeg 19.02.2025

21.02.25 Vooskeem. Flowgorithm. Python.
Materjal

Tunnis tehtud

Kodutöö tuleb järgmisel korral. Aga soovitan soojalt proovida lahendada 3. ülesannet Spordipäev erinevaid vahendeid kasutades. Minu postkast on katsetustele ja küsimustele avatud.

EV isikukoodi kirjeldus

07.03.25 Stringidest ja isikukoodist. Python Turtle Graphics (Logo-laadne joonistamine)
Tunni kirjeldus
Pythoni Turtle moodul
Turtle näited
Turtle õppematerjal (Sten Markus Laht)

Tunnis tehtud

Kodutöö, tähtaeg 19.03.2025

21.03.25 Scratchi lõbusamad võimalused
Tunni kirjeldus
Ülesanne Rakenduste loomise ja programmeerimise kursuselt Nimi
Scratchi materjal (Merit Paist)

Tunnis tehtud

Kodutöö, tähtaeg 2.04.2025

04.04.25 Sardsüsteem Micro Bit (micro:bit).
Materjal
Töökeskkond MakeCode
Kodutööks microbiti projekt. Mõned ideed on leitavad tunnimaterjalist. Tähtaeg ... väga piinlik, aga ma ei mäleta, mida me kokku leppisime. Viimne aeg oleks 23.04.2025. :)
25.04.25 Arvestus.
ScratchJR
Koolielu Sindis
Music Lab
Programmeerimisega alustamine 6. klassis
Scratch õpetab matemaatikat
Matemaatiline orienteerumine Scratchiga
Arvutamise õppimise dasiarendus Scratchis - uurige koodi!
Dash robot


Tarkvara ja keskkonnad

Scratch'i kodu
micro:bit'i kodu
Flowgorithmi kodu
Pythoni kodu. Soovitav kasutada versiooni Python 3.x
Pythonis programmeerimise algtõdede õppimiseks mõeldud töökeskkond Thonny
Scratch
Aastaid tagasi loodi TTÜs materjalid kursusele "Rakenduste loomise ja programmeerimise alused". Materjale on ühest kohast teise ja teisest kolmandasse kolitud. Siit lingilt leiab materjalide faile.
Õpetajatele 2013. aastal tehtud Scratch'i kiirtutvustuse materjalid
Micro:bit
Micro:biti kodu
MakeCode töökeskkond
Micro:bit Progetiigris
Python ja Turtle moodul, LOGO
UT Progeõpik
Veel üks lihtsam UT Progeõpik
Samas õpikus kilpkonnagraafikast
Pythoni Turtle dokumentatsioon
LOGO interpretaator veebis
Kaks Cynthia Solomoni ja Seymour Paperti LOGO-artiklit: Twenty Things To Do With A Computer (1971) ja A Case study of a young child doing turtle graphics in LOGO (1976)
S. Papert Teaching Children to Be Mathematicians vs. Teaching About Mathematics
Programming in LOGO (õppematerjal) NB! LOGO käsud ja Pythoni Turtle mooduli käsud ei ole samad. Kilpkonna liigutamine on sarnane, teised keele laused aga erinevad.

Valid HTML 4.0 Transitional