Esimene kontrolltöö programmeerimise alustes -------------------------------------------- Korraldusest ------------ Vali välja ülesanne oma üliõpilaskoodi järgi. Nimelt tuleb Sul oma ülesande variandi teada saamiseks leida üliõpilaskoodi numbrite osa 8-ga jagamisel tekkiv jääk ning liita jäägile 1. Programmifaili nimi moodusta enda nimest ja variandi numbrist (näiteks maali_maasikas_1.py) Programmi sisse kirjuta samuti kommentaariks oma nimi ja variandi number. Võid ka lisada tehte, kuidas variandi niumbri leidsid. NB! Mitte kellegi nimi ei ole "kontrolltöö"! Ja Maali Maasikat ma ka nimekirjas ei näe ;) Laadi fail Google Drive'i kausta, mille lingi leiad kursuse veebist tundide tabelist. Faili üleslaadimiseks pead olema sisselogitud _TLÜ meilikontoga_. Kui tund lõppeb, võtan maha ka kausta jagamise. Kui on soovi hiljem lahendust saata, siis palun seda teha minu meilile. Ülesanded: ---------- 1. Programm leiab paarisarvude summa. Programm küsib kasutajalt töö alguses, mitu täisarvu ta sisestada tahab. Arvuti laseb kasutajal sisestada arve, trükib iga paarisarvu korral sobiliku teate ekraanile ning leiab paarisarvude summa. Leitud summa trükitakse lõpuks üks kord vastusena välja. Paarituid arve võib ka sisestada, kuid nende peale ei reageeri programm mitte mingil viisil. 2. Programm küsib kasutajalt kaks arvu: vahemiku alguse ja lõpu. Edasi genereerib programm 100 arvu ja loeb üle (loendab), mitu arvu nendest mahub eelnevalt sisestatud vahemikku (otspunktid kaasaarvatud). Programm trükib välja vahemikku mahtunud arvude arvu. Genereeritavate arvude piiride üle otsusta ise, aga see võiks olla suurem, kui kasutaja sisestatud vahemik. 3. Programm genereerib juhuslikke arve vahemikus 1 kuni 100. Liida kokku kolmega jaguvad arvud, kuni tekkinud summa ületab kasutaja poolt programmi töö alguses sisestatud piirarvu. Trüki vastusena välja summa ja kokku liidetud arvude arv (ehk loe kokku, mitu arvu oli vaja summeerida). 4. Programm genereerib kolm täisarvu vahemikus 1..10. Edasi leiab programm, milline arv on nendest kõige suurem ja trükib selle ekraanile. Arvesta, et arvud võivad ka võrduda. Programm kordab oma tegevust vastavalt kasutaja soovile. 5. Programm küsib kasutajalt, mitu arvu programm genereerima peab. Edasi "toodab" programm juhuslikke täisarve, trükib ekraanile samaaegselt nii 3-ga kui 5-ga jaguvad arvud ning leiab nende aritmeetilise keskmise (summ / arvude_arvuga). Lõpuks väljastab programm keskmise. 6. Programm genereerib kolm täisarvu vahemikus 1..10. Edasi leiab programm, milline arv on nendest kõige väiksem ja trükib selle ekraanile. Arvesta, et ühes kolmikus võivad arvud ka korduda. Arve genereeritakse seni, kuni kasutaja seda soovib. 7. Programm laseb kasutajal sisestada arve ning leiab nendest arvudest suurima. Peale iga arvu sisestamist trükib programm ekraanile hetkeseisu suurima väärtuse kohta ja küsib, kas kasutaja soovib jätkata või mitte. Enne töö lõppu trükib programm veel ekraanile lõpliku suurima väärtuse: "Lõplik maksimum oli ...." 8. Programm laseb kasutajal sisestada täisarve, mis võivad olla nii positiivsed kui ka negatiivsed. Programm leiab arvust ruutjuure (sqrt() funktsiooni kasutades) ning trükib tulemuse ekraanile. Programm peab kontrollima, kas ruutjuure leidmine on võimalik (hoidma ära võimalike vigade tekke) ja vajadusel teatama veast. Programm kordab oma tegevust vastavalt kasutaja soovile.