5. nädal Alustame eelmise nädala õnnemänguga, mis küll osadel juba tehtud sai. Ülesanne 1. Õnneseitse Kui suur on lootus võita mõnes õnnemängus? Selleks võib välja arvutada tõenäosuseid, aga võib ka mängu käiku simuleerida. Mängija veeretab kahte täringut. Kui täringutel olevate silmade summa on 7, võidab mängija näiteks 4 eurot. Kui ei ole, siis kaotab näiteks 1 eurot. Need summad võiksid olla kergesti muudetavad. Mängu alguses on vaja teada, kui palju raha mängu pannakse. Seejärel hakatakse veeretama ja vastavalt rahahulka suurendama või vähendama. Mäng lõppeb siis, kui raha on otsas. Veeretada aitab juhuslike arvude generaator. Lisaks on vaja programmi lõpus teatada, kui palju kordi jõuti täringuid veeretada ja kui suur oli vahepeal kõige suurem summa. Suurima (ja vähima) väärtuse leidmine. Et uurida, kui paljust rahast me ilma jäime. For-tsükkel - kaks näidet n5 all. Ülesanne 2. Summeerime Praktiliselt sama ülesanne, mida tegime koos while-tsükli näitena. Ainult nüüd teeb tsükkel arvud meie eest ise valmis. Leia summa arvudele mingist etteantud vahemikust. Kasutaja sisestab vahemiku alguse ja lõpu. Programm annab vastuseks soovitud vahemikku jäävate arvude summa. Ülesanne 3. Hea pank (eelmine nädal, teine osa, veidi muudetud) Andmeteks on algselt hoiusele kantud summa, hoiustamisaastate arv ja intressimäär aasta kohta. Arvuta ja trüki välja konto seis iga hoiustamisaasta lõpus. Seda on mugavam teha for-tsükliga. Tulemus esita neljast veerust koosneva tabelina: aasta, seis aasta alguses, intress, seis aasta lõpus Tulpade moodutamiseks vaatame veelkord print-lause ja stringi vormistusvõimalusi: n2/valjund_7.py Ülesanne 4. Korrutustabeli drilliprogramm Koosta väike drilliprogramm korrutustabeli omandamiseks. Programm peab käituma järgmiselt (programmi põhiosa): 1. Esitab korrutustehte 2. Ootab kasutajalt vastuse sisestamist 3. Kontrollib vastuse õigsust 4. Väljastab, kas vastus oli õige või väär. 5. Kokku antakse lahendamiseks 10 ülesannet. Edasi veel ideid, millega programmi rikastada (tee omad valikud): ----------------------------------------------------------------- a) Kasutaja otsustab, mitu tehet ta lahendada tahab. b) Programm teeb lisaks teavitamisele statistikat, kui palju õigesti läks. c) Programm lubab vale vastuse korral uuesti vastust sisestada d) Programm teeb tunnikontrolli ja paneb hinde. e) Saab määrata, mitme õige vastuseni tehteid genereeritakse.