# Kui suur on lootus võita mõnes õnnemängus? Selleks võib välja arvutada tõenäosuseid, aga võib ka mängu käiku simuleerida. # Mängija veeretab kahte täringut. Kui täringutel olevate silmade summa on 7, võidab mängija 4 eurot, vastasel juhul kaotab 1 euro. # Mängu alguses küsi kasutajalt, kui palju ta raha mängu paneb ehk kui suur on panus. Seejärel veereta täringuid ja vastavalt suurenda või vähenda raha. # Millal mäng lõppeb? Siis, kui raha on otsas (või lootsid Sa võita??). Täringuid aitab veeretada juhuslike arvude generaator. # Lõpus teata, mitu korda täringuid veeretati ja kui suur oli vahepeal kõige suurem rahasumma. # Mõned täiustused: # 1. Ei lase kõike kaotada, vaid lõpetame siis, kui pool raha veel alles. # 2. Küsime ka panusest suurema arvu - millise võidu korral mängija raha välja võtta soovib. import random random.seed() #Prepare random number generator panus = int(input("Kui palju raha mängu paned? ")) alumine = 0.5 * panus lõpetamissumma = int(input("Millise panusest suurema summa pealt soovid mängu lõpetada?")) kordusi = 0 maks = 0 while panus > alumine and lõpetamissumma > panus: # while panus > 0: oleks tsükli tingimus raha täielikuks mahamängimiseks. kordusi = kordusi + 1 vise1 = random.randint(1,6) vise2 = random.randint(1,6) if vise1 + vise2 == 7: panus = panus + 4 else: panus = panus - 1 if panus > maks: maks = panus if panus == alumine: print("Kaotasid, aga õnneks on veel pool raha alles.") print("Vahepeal oli Sinu kontol", maks, "eurot.") else: print("võitsid, raha on", panus, "eurot.") #print("Raha sai otsa :(") print("Kordusi oli" + str(kordusi))