//Vaiko Luidalepp import java.awt.*; import java.applet.Applet; public class Pall extends Applet implements Runnable{ int x=40; int y=40; int sammx=5; int sammy=3; boolean veel=true; public Pall(){ new Thread(this).start(); //Luuakse joonistamiseks eraldi lõim } public void joonista(){ Graphics g=this.getGraphics(); if(g!=null){ //tsükkel, mis jääbki kestma, kuna g eitust polegi g.setColor(Color.white); g.fillRect(0, 0, getSize().width, getSize().height);//iga kord kaetakse aken uuesti //valge ruuduga g.setColor(Color.black); g.drawOval(x, y, 30, 30);//joonistatakse must ring x=x+sammx;//Ringi kordinaadid muutuvad y=y+sammy; if (x<0){ sammx=sammx+10;//jõudes äärteni, muutub ringi liikumise suund } if (x>485){ sammx=sammx-8; } if (y<0){ sammy=sammy+6; } if (y>285){ sammy=sammy-8; } } } public void run(){//pannakse joonista jooksma while(veel){ joonista(); try{ Thread.sleep(10); } catch(Exception e){e.printStackTrace();} } } public static void main(String argumendid[]){//luuakse aken, kus kõik aset leiab Frame f=new Frame(); f.add(new Pall()); f.setSize(520, 340); f.setVisible(true); } }