import java.applet.Applet; import java.awt.*; public class ringruut extends Applet{ int xk=100; //pöörlemise alustamine x-teljel int yk=200; //pöörlemise alustamine y-teljel int xn=400; int yn=300; int r1=50; //pöörlemisraadius int r2=20; double nurk=0; //kaldenurk void joonista(Graphics g,double nurk, int r){ int x1,y1,x2,y2; x1=(int)(r1*Math.cos(nurk)+xk-r); //valem ruudu tekkimise x-punkti suuna arvutamiseks y1=(int)(r1*Math.sin(nurk)+yk-r); //valem ruudu tekkimise y-punkti suuna arvutamiseks x2=(int)(r2*2*Math.sin(nurk)+xn/r); //valem ringi tekkimise x-punkti suuna arvutamiseks y2=(int)(r2*2*Math.cos(nurk)+yn/r); //valem ringi tekkimise y-punkti suuna arvutamiseks g.drawRect(x1,y1,r,r); //joonista ruut g.drawOval(x2,y2,r,r); //joonista ring xk++; yk++; xn++; yn++; try{Thread.sleep(30);}catch(Exception e){} //välja joonistamise sagedus if(r<500){ //joonist. kuni r on väiksem 500-st joonista(g,nurk+0.1,r+1); } } public void paint(Graphics g){ joonista(g,0, 1); //välja joonistmine } public static void main(String argumendid[]){ Frame f=new Frame("Ring ja Ruut"); f.add(new ringruut()); f.setSize(600, 750); f.setVisible(true); f.setBackground(new Color(0, 0, 0)); } }