Juhend

Tagasi





Tallinna Ülikool
Copyright © 2006
by Sille Vaimets
All Rights Reserved


Tagasi

VII harjutus: blokk-modelleerimine, tekstuur "Kassi pea"

Ülesanne: Modelleerida blokk-modelleerimistehnika block modelling abil kassi (või mõne teise looma) pea.

Kass.3dc

1. Et blokk-modelleerimistehnika abil midagi luua, tuleb alustada sobiva primitiivi leidmisest. Kassi pea jaoks sobib selleks kõige paremini kera. Niimoodi modelleerida pole tegelikult üldse keeruline. Selleks peab olema hea ettekujutus, milline objekt võiks välja näha. Soovitatavalt võib alati võtta ette ka pildi (või objekti ise).

Kui kera on loodud, tuleb valida sellelt kõige sobivamad tahud, et luua kassi kõrvad. Kui ei ole olemas täpselt sellise suurusega tahkusid, siis saab neid juurde luua, kasutades selleks tööriista nimega "jaga" divide . Kui kassi kõrvade jaoks on valitud sobivad tahud, siis tuleb vajutada nupule extrude ning parameetritest valida sobiv suurus. Kõrvaotste tegemiseks võib kasutada tip selection'it , mis muudab valitud punktid, tahud, servad tervatipuliseks. Ka võib modelleerimise juures kasutada nuppu chamfer , mis muudab tahud, tipud ja küljed natukene sujuvamaks (kuid sellega kaasneb ka palju uusi tahke!).


kassi pea modelleerimine

2. Järgmisena tuleb valida sobivad tahud kassi nina jaoks. Et kassi nina on suhteliselt keeruline modelleerida, siis võiks valida järgmised tahud niimoodi:


kassi pea modelleerimine

3. Edaspidised extrude'd tuleb valida endale meeldivatest kohtadest, et objekt piisavalt kassi moodi välja näeks.
Kui kõik tahud on välja surutud, siis tuleb kindlasti kasutada nuppu smooth , mis muudab tahud siledamaks ja kaotab ära teravad nurgad. Muidugi kaasneb sellega ka palju uusi tahke!


modelleeritud kassi pea tekstuuriga

Järgnevalt tuleb kassi pea mudel endale sobivate värvide ja tekstuuriga ära värvida ning esimene blokk- modelleerimistehnikas modelleeritud objekt ongi valmis.


valmis kassi pea ja Thrall'i "Minnie"

Tagasi