Juhend

Tagasi





Tallinna Ülikool
Copyright © 2006
by Sille Vaimets
All Rights Reserved


Tagasi

VIII harjutus: blokk-modelleerimine, tekstuur, skeletiga animatsioon "Kõndiv koer"

Ülesanne: Modelleerida koer ning animeerida see liikuma, kasutades edit control'i.

Koer.3dc
Koer.avi

1. Koera jooksma animeerimiseks tuleb kõigepealt modelleerida koer, mida on kõige lihtsam teha kasutades blokk-modelleerimist (vt ülesanne VI).


valmis modelleeritud koer

2. Et koer liikuma panna, tuleb talle luua luustik. Selleks on kõige otstarbekam kasutada juba valmis luustikku, mille leiab object library'st skeletoni nime alt. Sellest tuleb valmistada oma objektile vastav skelett.


koer ja koera luustik

3. Järgmisena tuleks skelett mastaapida ja lisada see objektile.


koer luustikuga

4. Kui luustik on objektile sobiv, siis tuleb üksikute luude kaupa see objektile külge panna. Selleks tuleb valida iga luu ükshaaval ning kasutada nuppu . Avaneb uus aken, kus saab luude mõjupiirkonda sättida täpselt õigesse kohta. Seda tuleb teha erilise tähelepanuga, sest vastasel juhul ei pruugi objekt hakata normaalselt liikuma.


luude "kinnitamine"

5. Kui kõik luud on objekti küljes, võib asuda animeerima. Selleks tuleb vajutada animatsiooni paneelil nupule "animeeri" animate. Järgnevalt tuleb valida igal ajahetkel liikuvate jalgade ja saba asendid. Samas saab ka nn "makinuppude" abil vaadata ka lõpptulemust ning navigeerida erinevate ajahetkede vahel.


koera kõndima animeerimine

6. Kui animatsioon on valmis, siis võib seda ka .avi failina salvestada.

Tagasi