Juhend

Tagasi





Tallinna Ülikool
Copyright © 2006
by Sille Vaimets
All Rights Reserved


Tagasi

VII harjutus: primitiividest modelleerimine, animatsioon "Lendav UFO"

Ülesanne: Modelleerida UFO ning animeerida see lendama, kasutades edit control'i ja objekti liikumisrada (animation path)'i.

Ufo.3dc
Ufo.avi

1. Kõigepealt tuleb valida komponentide paneelilt kera primitiiv ja tirida see ekraanile. Seejärel tuleb vajutada objektioperatsioonide paneelil nupule "lamedama" (flatten) . Avaneb uus kolmeosaline aken, kus vasakul pool saab venitades rohelisi ja siniseid punkte muuta kera lamedamaks. Parempoolsetes akendes on näha, milliseks objekt muutub. Kera tuleb muuta, kuni see saavutab UFO kuju.


kera lamendamine

2. Valminud UFO võib enda maitse järgi ära värvida ja siluda.


valmis ufo

3. UFO animeerimiseks tuleb esiteks view menüü alt teha nähtavaks animatsioonipaneel, mis tekib tööakna alumisse serva. Kui UFO on selekteeritud, siis tuleb vajutada nupule "animeeri" (animate). Animatsiooni loomiseks tuleb UFOt liigutada igal valitud ajahetkel erinevatele kohtadele. UFO juurde tekib objekti liikumisrada (animation path), mille abil on hea jälgida, kuhu UFO võib liikuma hakata. Animatsiooni paneelil on animeerimise lihtustamiseks loodud kõigile tuntud nn "makinupud", mille abil saab ajahetkede ja kaadrite vahel liikuda ning loodud animatsiooni vaadata.


ufo animeerimine

4. Valminud animatsiooni saab ka salvestada (record) nupu abil .avi failivormingusse.

Tagasi