MMTBK3.0 nupud


Nupud (button), millest juttu tuleb pole füüsilised objektid vaid ainult ekraanil nähtavad. Tööriistaribal on kuus erinevat nupu joonistamise vahendit, millede abil saame erikujulisi ja eri kasutusalaga nuppe joonistada. Näiteks:

pilt erinevate nuppudega

Uue nupu loomiseks tuleb tööriistaribalt valida nupu joonistamise tööriist, liikuda hiirekursoriga sobivasse paika, vajutada alla hiire vasak nupp ning seda all hoides liigutada hiirt nii, et ekraanile tekib sobiva suurusega nupp, millel tavaliselt on peal kiri “button”.

Nupu omaduste määramiseks tuleb ta kõigepealt märkida, selleks valige tööriistaribalt märkimise tööriist. Seejärel andke käsk Object/Button properties, mille peale avaneb järgmine dialoogiaken:

nuppude omaduste dialoogiaken

Selles dialoogiaknas on kõigepealt sisestusväli “Name:”, millesse saate kirjutada antud nupule nime. Järgmiseks on sisestusväli “Caption:” kuhu saab tippida teksti, mida soovite näha kirjutatuna nupu peale.

On võimalik valida nupu kuju (border style). Keskmises osas on nupu ID number. Kasutada on veel järgmised valikud:

Dialoogiakna paremas servas on nupud:

Kõige elementaarsemad skriptid nuppudel on liikumiseks leheküljelt leheküljele. Näiteks liikumiseks järmisele, eelmisele, kümnendale ja lehele nimega “sisukord”:

to handle buttonClick

go to next page

end buttonClick

to handle buttonClick

go to previous page

end buttonClick

to handle buttonClick

go to page 10

end buttonClick

to handle buttonClick

go to page “sisukord”

end buttonClick

NB! Iga näites toodud skriptike, peab olema eraldi nupule kirjutatud! Seejuures, kuna kõikidele objektidele saab skripti kirjutada, võib neid samu navigeerimisskripte ka näiteks piltidele kirjutada.

tagasi graafikaobjektide loetelusse


Raamat ja selle omadused, programmiaken ja selle omadused, lehekülg ja selle omadused, taust ja selle omadused, võtmesõnad (hotwords) ja nende omadused, imporditud graafika, meediaklipid.

Ülevaade programmi töökeskkonnast, OpenScript programmeerimiskeel.