MMTBK3.0 objektide paigutus


Kõigi graafiliste objektide puhul tuleb nende paigutuse juures rääkida nende asukohast leheküljel ja ka kihtidest (layer).

Objekte järjest luues, võivad nad osalt või täielikult kattuda, kusjuures iga järgmine objekt tekib eelmise suhtes pealmisele kihile (nagu ka teistes vektorgraafika võimalusi omavates programmides). Kõiki objekte saab vastavalt vajadusele kihtidel ringi paigutada, kasutades selleks Draw menüü käske Bring to Front, Send to Back, Bring Closer ja Send Farther.

Olulist osa mängib ka omadus Draw Direct, mida saab iga objekti jaoks eraldi määrata menüüst Draw, kus vastav käsk Draw Direct on kas märgitud (sisse lülitatud) või märkimata (välja lülitatud). Nimetatud omadust omavad objektid paigutatakse järjest kõige pealmistele kihtidele kusjuures erinevate objektide võimalik järjestus alates pealmisest kihist on:

  1. esiplaani Draw Direct omadusega objektid
  2. tausta Draw Direct omadusega objektid
  3. esiplaani ilma Draw Direct omaduseta objektid
  4. tausta ilma Draw Direct omaduseta objektid

Tavaliselt on Draw Direct vaikimisi välja lülitatud. Seda saab muuta Tools/Startup Preferences peale avanevas dialoogiaknas.

Objekte saab üksteise suhtes joondada (align). Selleks tuleb kõik soovitud objektid märkida ja anda käsk Draw/align ja valida joondamise viis: Left (vasaku ääre järgi), Right (parema ääre järgi), Top (ülemise ääre järgi), Bottom (alumise ääre järgi), Horizontal centers (horisontaaltelje järgi) või Vertical centers (vertikaaltelje järgi).

Objekte saab paigutada ka lehekülje telgedele ehk tsentreerida. Selleks otstarbeks on käsk Tools/center, mis annab valikud: Between sides (lehekülje vertikaalteljele ehk külgedest võrdsetele kaugustele paigutamiseks), Between top and bottom (horisontaalteljele paigutamiseks) või Both ways (täpselt lehekülje keskele paigutamiseks).

NB! Kui märkida ära käsk Draw/Draw centered, siis alustatakse kõigi objektide joonistamist keskpunktist! Nii saab joonistada näiteks kontsentrilisi ringe.

tagasi graafikaobjektide loetelusse


Raamat ja selle omadused, programmiaken ja selle omadused, lehekülg ja selle omadused, taust ja selle omadused, võtmesõnad (hotwords) ja nende omadused, imporditud graafika, meediaklipid.

Ülevaade programmi töökeskkonnast, OpenScript programmeerimiskeel.