Värvimine OpenScript keele abil


Nagu juba varem on juttu olnud, saab OpenScript programmeerimiskeele abil määrata objektide piirjoonte (strokeColor) ja täitevärvi (fillColor).

Vastavad käsud on:

set StrokeColor of object to ...

set FillColor of object to ...

Analoogiliselt saab muidugi ka globaalsemalt ette anda värve, mida kõigi edaspidi joonistatavate objektide korral kasutatakse:

set sysStrokeColor to ...

set sysFillColor ...

Kasutaja jaoks on defineeritud mõned värvikonstandid, kuid millega värvid tegelikult ära määratakse, sellest pole juttu olnud. Iga värv kirjeldatakse ära kolme komponendi abil. Nendeks komponentideks on: toon (Hue); heledus (Lightness) ja küllastatus (Saturation).

Värviratta piltTooni arvväärtus on vahemikus 0 - 360 ja see näitab vastava värvi positsiooni kõrvalasuval nn värvirõngal.

Värvi heleduse arvväärtus on vahemikus 0 - 100. Heledus väljendab protsentuaalselt, kui palju musta või valget värvi on antud värviga segatud. Kui heledus on 0, siis värv paistab mustana, kui 100, siis valgena. Et saada puhast värvi, peab heledus olema 50.

Värvi küllastatus näitab selle värvi intensiivsust. Arvväärtus on taas vahemikus 0 - 100. Väärtuse 100 korral on tegemist puhta värviga, samas väärtus 0 iseloomustab selle värvi kõige lahjemat varianti. Värtuse 0 korral paistab värv kas valge, musta või hallina.

Värvi muutmise käsu võib nüüd anda kujul:

set fillColor of objekt to toon,heledus,küllastatus

set strokeColor of objekt to toon,heledus,küllastatus

Näiteks:

set fillColor of rectangle id 21 to 175,50,50


ToolBook’i värvikonstandid

Osade põhiliselt kasutatavate värvide kasutamiseks on lihtsuse mõttes võetud kasutusele vastavad konstandid, millega on määratud nii toon, heledus kui ka küllastatus:

black 0,0,0 must magenta 300,50,100 fuksiinpunane
blue 240,50,100 sinine red 0,50,100 punane
cyan 180,50,100 sinakas-roheline white 0,100,0 valge
green 120,50,100 roheline yellow 60,50,100 kollane


Ülevaade programmi töökeskkonnast, Erinevad objektid ja nende omadused.