OpenScript juhtstruktuurid


Juhtstruktuurid on OS laused, mis vastavalt mingitele tingimustele juhivad tegevusi. Juhtstruktuure võib paigutada ka üksteise sisse.

Kasulik on teada käsku:

break [tegevus] katkestab juhtstruktuuri täitmise

Omamoodi juhtkäsuks on ka:

pause x [seconds] mis peatab töö määratud arvuks “ToolBook’i” oma ajaühikuks või sekundiks.


Hargnemised

Hargnemised on sellised juhtstruktuurid, mis vastavalt mingisugustele tingimustele suunavad edaspidist tegevust.


if muutuja is väärtus

end if

”IS” (inglise keeles: on) asemel võib kasutada ka võrdusmärki. Samuti võib vajaduse korral kasutada võrdlusmärke (<; <=; >; >=; <>).

Näiteks:

to handle buttonClick

end buttonClick

Nagu igas korralikus programmeerimiskeeles on võimalik kasutada ka liittingimusi sõnade OR (inglise keeles: või) ja AND (inglise keeles: ja) abil.

Näiteks:

if arv > 100 and arv < 200


conditions

end conditions

Näiteks:

to handle buttonClick

end buttonClick

Tekstimuutujate korral võib nii if kui ka conditions struktuuride korral kasutada ka kontrolllauset “contains tekst”, mis kontrollib, kas antud tekstimuutuja väärtus sisaldab nimetatud osa.

Näiteks:

if loomanimi contains “koer”

when loomanimi contains “koer” or loomanimi contains “kutsu”


Tsüklid:

Tüklid on programmi sellised osad, mida täidetakse vastavalt vajadusele mitmeid kordi järjest.


step muutuja from algväärtus to lõppväärtus [by samm]

end step

Sellise tsükli sisu täidetakse nii mitu korda, kui on vaja algväärtusele etteantud sammu liita, et saada lõppväärtust.

Näiteks:

to handle buttonClick

end buttonClick


do

until tingimus

See struktuur kordab temas loetletud käske kuni tingimus saab tõeseks.

Näiteks:

set muutuja to 0

do

until muutuja = 100


while tingimus

end while

Käske korratakse kuni tingimus on veel tõene.

Näiteks:

set muutuja to 0

while muutuja < 1000

end while


Ülevaade programmi töökeskkonnast, Erinevad objektid ja nende omadused.