Extrude

Extrude eesti keelde tõlgituna, tähendab välja suruma/tõukama. Illustrator teeb seda 2d pinnale sügavuse loomisega.

Alustamise näidisfail: Extrude_algus.ai

1) Alustuseks loo kahemõõtmeline nelinurk. Ning samal ajal, kui nelinurk on aktiivne, vali ülevalt menüüribast Effects > 3D > Extrude & Bevel. (Joonis 1)

Joonis 1, menüüriba
Joonis 1, menüüriba

2) Avaneb uus aken – 3D Extrude & Bevel – mis annab võimaluse mitmekülgselt antud objekti manipuleerida. All vasakus nurgas, tee kindlasti linnuke “Preview” lahtrisse – siis näed tehtavaid muudatusi reaalajas. (Joonis 2)

Joonis 2, ruumiline kujund
Joonis 2, ruumiline kujund

3) 3D Extrude & Bevel Options aknas tasub tähelepanu pöörata järgmistele võimalustele:

Position lubab ruumilist objekti igat pidi pöörata ja keerata, sikutades selleks kuubikut vastavas suunas, või sisestades nurgad käsitsi.

Extrude Depth määrab kui palju surutakse kahetasandilist pinda väljapoole. See määrabki Extrude tooli kasutamise tulemuse. (Joonis 3)

Joonis 3, 2d pinna välja tõukamine
Joonis 3, 2d pinna välja tõukamine

Cap lubab ära kaotada kaks äärmist külge, muutes objekti seest tühjaks.

Bevel lubab objektile lisada eelmääratud reljeefsust, tehes objekti seeläbi keerukamaks. Paraku leiab siit harva midagi sellist, mida vaja. Height lubab määrata beveli kõrgust/suurust. (Joonis 4)

Joonis 4, reljeefi lisamine objektile
Joonis 4, reljeefi lisamine objektile

 

Surface laseb objekti pinda modifitseerida, lisades sellele valguspunkte või tekstuure.

 

Valmis näidisfail: Extrude_valmis.ai

 

Viita õppematerjalile:
Palm, R. (22. aprill 2014. a.). Extrude. Kasutamise kuupäev: 11. mai 2024. a., allikas IFI6023 Õppematerjal: http://www.cs.tlu.ee/IFI6023_oppematerjal/10-3d/3d-kujundi-loomine-extrude-revolve/

Lisa kommentaar

Tallinna Ülikooli Informaatika Instituudi Arvutigraafika aine raames ühistööna loodud õppematerjal