Revolve

Revolve tool, laseb luua kolmemõõtmelisi objekte, pöörates kahemõõtmelisi kujundeid ümber nende telje.

Näidisfail alustamiseks: Revolve_algus.ai

1)Antud ülesande tarbeks loo kõigepealt poolring, kasutades Minus Fronti võimalust Pathfinderi alt. (Joonis 1).

Joonis 1, poolring
Joonis 1, poolring

2)Valides Selection Tooliga poolringi, lähed menüüribale ning valid: Effects > 3D > Revolve (Joonis 2).

Joonis 2, menüüriba
Joonis 2, menüüriba

3) Avaneb uus aken – 3D Revolve Options – mis laseb väga mitmel moel muuta erinevaid sätteid. All vasakul nurgas lülita kindlasti sisse Preview – siis näed tehtavaid muudatusi reaalajas. (Joonis 3) Kui preview on sees, näed, et Illustrator on automaatselt loonud poolringist kera, pöörates poolringi ümber oma telje. Vajutades OK, jäädvustad oma tööpinnale ilusa ümmarguse kera.

Joonis 3, kera
Joonis 3, kera

4) Tähelepanu tasub pöörata erinevatele lisavalikutele eelmises punktis avatud aknas.

Position lubab objekti pöörata igas suunas, kas sikutades kuubikut, või sisestades nurgad manuaalselt.

Revolve‘i osas asuv angle, lubab määrata, kui  mitme kraadi ulatuses objekti ümber oma telje pööratakse. (Joonis 4)

Joonis 4, erinevad võimalused
Joonis 4, erinevad võimalused

Offset laseb telge nihutada, muutes sellega kujundit. Näiteks saaks nüüd luua sõõriku. (Joonis 5). Valides from “Left Edge” või “Right Edge“, määrab millise telje ümber pööramine toimub.

Joonis 5, lisavõimalused
Joonis 5, lisavõimalused

Surface laseb muuta kujundi pinna välimust.

Valmis Näidisfail:Revolve_valmis.ai

Viita õppematerjalile:
Palm, R. (23. aprill 2014. a.). Revolve. Kasutamise kuupäev: 12. mai 2024. a., allikas IFI6023 Õppematerjal: http://www.cs.tlu.ee/IFI6023_oppematerjal/10-3d/revolve/

Lisa kommentaar

Tallinna Ülikooli Informaatika Instituudi Arvutigraafika aine raames ühistööna loodud õppematerjal