Revolve tool, laseb luua kolmemõõtmelisi objekte, pöörates kahemõõtmelisi kujundeid ümber nende telje.
Näidisfail alustamiseks: Revolve_algus.ai
1)Antud ülesande tarbeks loo kõigepealt poolring, kasutades Minus Fronti võimalust Pathfinderi alt. (Joonis 1).
2)Valides Selection Tooliga poolringi, lähed menüüribale ning valid: Effects > 3D > Revolve (Joonis 2).
3) Avaneb uus aken – 3D Revolve Options – mis laseb väga mitmel moel muuta erinevaid sätteid. All vasakul nurgas lülita kindlasti sisse Preview – siis näed tehtavaid muudatusi reaalajas. (Joonis 3) Kui preview on sees, näed, et Illustrator on automaatselt loonud poolringist kera, pöörates poolringi ümber oma telje. Vajutades OK, jäädvustad oma tööpinnale ilusa ümmarguse kera.
4) Tähelepanu tasub pöörata erinevatele lisavalikutele eelmises punktis avatud aknas.
Position lubab objekti pöörata igas suunas, kas sikutades kuubikut, või sisestades nurgad manuaalselt.
Revolve‘i osas asuv angle, lubab määrata, kui mitme kraadi ulatuses objekti ümber oma telje pööratakse. (Joonis 4)
Offset laseb telge nihutada, muutes sellega kujundit. Näiteks saaks nüüd luua sõõriku. (Joonis 5). Valides from “Left Edge” või “Right Edge“, määrab millise telje ümber pööramine toimub.
Surface laseb muuta kujundi pinna välimust.
Valmis Näidisfail:Revolve_valmis.ai
Viita õppematerjalile:
Palm, R. (23. aprill 2014. a.). Revolve. Kasutamise kuupäev: 12. mai 2024. a., allikas IFI6023 Õppematerjal: http://www.cs.tlu.ee/IFI6023_oppematerjal/10-3d/revolve/